קיבל מיליון פאונד מממשלת אנגליה והצטרף איתם לדאע"ש

    ישראל פריי 1 Comment on קיבל מיליון פאונד מממשלת אנגליה והצטרף איתם לדאע"ש
    18:49
    01.05.24
    אתר קול חי No Comments on מפקד פלוגה במכתב כואב: "מחבל מצליף והסיוע נוחת"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כחלק ממלחמתם בטרור העולמי של מדינות המערב, הפעילו ארה"ב לצד מדינות נוספות מתקן מעצר בגוואנטמו, אליו מובלים חשודים בטרור מכל העולם, ושם, על אדמת קובה, נטולי מחוייבויות חוקיות החלות בתחומי מדינתם, חוקרים סוכנים חשאיים את העצורים, במטרה לשלות מידע על תוכניות הטרוריסטים.

    הכלא בגוואנטמו מעורר פחד אימים בלב החשודים, כמו גם טענות קשות על חוקיותו ומוסריות הפעלתו, נשיא ארה"ב אובמה התעקש על סגירת המקום, ומפעם לפעם צצות תביעות של עצורים בו לשעבר נגד המדינות שהחזיקו אותם ללא כתבי אישום ובלי שהתקיים הליך חוקי.

    ג'מאל אל אריט, נתפס באפגניסטן אחרי שנחשד כתומך טאליבן, והוטס לקובה אחרי שנתפס ב-2002. עקב היותו מחזיק באזרחות אנגלית, פעלה ממשלת אנגליה להביא לשחרור, ואכן, לאחר שנתיים בבית הכלא הזוועתי, שוחרר ג'מאל וחזר לאנגליה. הוא לא ויתר והגיש תביעת פיצויים בטענה שסוכנים בריטיים ידעו או היו חלק מהיחס הבלתי ראוי שקיבל.

    באנגליה העדיפו שלא לנהל משפט שיחשוף את המתרחש בין כותלי הכלא, והעניקו לו מיליון פאונד כדמי שתיקה. ה"דיילי מייל" הבריטי חשף אתמול כי למרות העבר הביטחוני הבעייתי והיותו נתון לחקירתם ומעקבם של גורמי הביון האנגליים, הצליח האיש להימלט מאנגליה לפני כשנה וחצי, וכשהוא מצשופע בכסף אנגלי, הוא הצטרף ללוחמי דעא"ש בסוריה.

    בצל ההתגברות של גלי ההגירה הערביים לאירופה, הסיפור הנוכחי מהווה קריאת כיוון לרשויות, על מוגבלותם בשליטה על פעילי הטרור שנעים בין היבשת המערבית המפותחת והליברלית, לבין מאורות האופל והלחימה האכזרית במדינות אפריקה והמזרח התיכון.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מליון פאונד = כ 6.5 מליון ש"ח!